Olbrzymie cięcia komunikacji miejskiej w Krakowie.
Jak podaje blog 👉 „Krabok Jacka Mosakowskiego” od września planowane są olbrzymie cięcia komunikacji miejskiej w Krakowie. Głównym powodem są braki kadrowe które w rzeczywistości nie dotykają w żaden sposób komunikacji aglomeracyjnej, ale czy aby na pewno ❓
NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY ↘️
Do likwidacji idą: 148, 183, 451 ❌
Skrócone będą: 125, 142, 151, 163, 193 ⤴️
Cięcia częstotliwości: 105/405, 121, 123, 124/424, 156, 194 ⏱
W weekendy linie autobusowe nie wrócą do częstotliwości co 20 minut tylko zostaną jak obecnie, co pół godziny. Dotyczy to linii: 105+405, 106+136, 129, 138, 139, 144, 152, 159, 164, 168, 169+469, 172, 173, 179, 182, 184, 189, 192, 194, 501, 502, 503, 511 (kursy sobotnie).
więcej 👉 https://krabok.wordpress.com/…/rekordowe-ciecia…/
W związku z ograniczeniami, istnieje wysokie prawdopodobieństwo zwiększenia ruchu pasażerskiego na liniach aglomeracyjnych, choćby linii 304 która nie od dziś przeżywa już kres wytrzymałości. Martwi nas również skrócenie linii 163 do Bieżanowa oraz likwidacja 183 co może rzutować na atrakcyjność linii 204 poprzez bezpośredni dojazd do szpitala w Prokocimiu. Dlatego nachodzi nas jedno pytanie czy dla każdego pasażera wystarczy miejsca❓ Być może warto zastanowić się nad wydłużeniem linii 284 przez Złocień do Nowej Huty łącząc ze sobą jak, że w tej chwili dwa odcięte rejony ❓
W trosce o pasażerów apelujemy do Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie , Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie oraz władz Miasto i Gmina Wieliczka o zwiększenie pojazdów obsługujących linie 304 na autobusy „mega” tzw. przegubowe co pozwoli każdemu mieszkańcowi dotrzeć bezpiecznie do miejsca docelowego.
MPK Kraków słynie z legendarnego mobbingu kierowców więc zamiast zwolnień dyrektorów MPK są cięcia linii autobusowych ( motorniczowie nie mają gdzie odejść)
A dyrektor kontrolujący MPK – dyr ZTP Łukasz Franek nic nie wiedział. Za co on bierze pieniądze?
najsłynniejszym tępicielem kierowców MPK Kraków jest
nietykalny członek zarządu mgr inż. Grzegorz Dyrkacz.
https://www.infoveriti.pl/osoba-krs/Dyrkacz-Grzegorz/9029b473407b2da2a1e9267c375ca04f.html
https://www.gowork.pl/opinie_czytaj,228181
Przegubów na 304 nie będzie bo umowa MPK ZTP jest obliczona pod bardziej opłacalne finansowo dla MPK autobusy 12 metrowe.
Najlepiej jak Wieliczka przejmie obsługę linii 304 przez swoją spółkę.